INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



lördag 3 maj 2008

uggleset till tvillingarna.

ja idag blev då seten klara o det i god tid till kalaset =)
jag vart ju slö igår i gjorde inte riktigt som jag skrev att jag skulle göra i förra blogginlägget, alltså klippa till mönsterdelarna till byxorna så det fick jag göra imorse =)
men hann gott o väl ändå..... men nu ä jag så sugen på o sy nått till stora dottern oxå men nu är det dags o klä på oss dom fina nysydda kläderna o åka på kalas.


ovan: båda tröjorna i uggletyget.
till elias med gula avbrytande muddar och till emmy med rosa såklart =) hade velat göra nån annan färg till emmy men hade ingen hemma.
förslag på färg till tjej som ä avbrytande o fin till detat tyg? bruna ugglor vill säga?
ovan: bruna matchande byxor som matchar mycket andra kläder här i hemmet, o brunkär som jag ä så älskar jag dom, gjorda i min tightsmodell som sitter kanonbra på dom.
ovan: färdiga setet till elias
ovan: färdiga setet till emmy
ovan: klart!! o sååå fina =)
Tröjor
Tyg: uggletyg med bruna ugglor och matchande benvit interlock från jofotex.
Mudd: gul och rosa mudd från ohlssons.
Mönster: egenknåpat som jag gjort sen tidigare bara lite omgjort då det var knäppning i halsen inna o inte nu, stl 74
Svårighetsgrad: enkelt, men många moment med dekorsömmar o allt =)
Byxor
Tyg: brun jersey från S&S
Mudd: brun mudd/jersey från S&S
Mönster: mitt egna tights mönster i stl 74
Svårighetsgrad: dessa byxor går som på räls nu, kul när dom sitter så bra på dom.
bildbevis kommer senare då vi nu ska klä på oss o åka på kalaset =)


1 kommentar:

OttoPippi sa...

Det blev ju super!!! Härligt att gå så fin på kalas :-) :-). Tycker att det flesta färger passar till det bruna tyget, men varför inte knallgrönt eller turkos? Ka ju även en tjej ha!!!