INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 4 maj 2008

regnbågströjor till alla barnen

ja idag blev det då regnbågströjor till alla mina barn =)
dom blev sååå fina o än så länge har bara stora dottern provat sin men den satt jättebra o hon blev sååå fin i färgerna. bildbevis i annat inläg =)


ovan: överst stora dotterns regnbågströja stl 110. gjort med kantband i hals och ärmslut.
sen tvillingarnas en blå o en röd modell =) dessa har mudd i hals och ärmslut.
olika modeller på olika barn, allt för att dom ska sitta så bra som möjligt!!

ovan: blev även ett par matchande byxor till linnea. jättefint ihop.

ovan: emmy har matchand ebyxor till denna tröja sen tidigare men elias skulle jag göra till men jag hade inte tyg så det räckte, saknades typ en halv benmudd, SUUUURT!!! så ja dom blir ett liggande projekt, jag som hade velat ha dom färdiga nu ju.

EFTERLYSNING: nån som har en koboltblå tygbit kanske? är StoffochStils mudd/jersey på 17*18 cm. visst ska best men hade ju varit så kul o få dom färdiga nu ju. för en best därifrån blir det inte nu tyvärr då det ä en hel del annat som ska inhandlas då oxå inte bara denna blå bit =)

tröjorna

Tyg: regnbågsrandig jersey från S&S och mudd/jersey i röd och blått även den från S&S.

Mudd: röd resp blå mudd från S&S.

Mönster: min afavvismönster på tröjor, raglantröjor i stl 74 och 110.

Svårighetsgrad: enkelt men shit vilken tid det tar o göra en sån här tröja!

Byxor

Tyg: rött Joggingtyg från fyndet på ohlssons.

Mudd: röd matchande mudd från S&S.

Mönster: ett eget muddbyxmönster, har gjort nått i det innan men dessa har lite mera vidd nertill än dom flesta jag brukar göra.

Svårighetsgrad: simpelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en blå muddfärg som jag tror kan stämma väl överens med vad du söker men den är från MG tyger. Maila mig (marine.brunius(snabela)telia.com) om du ej fått fatt på någon muddväv så skall jag nog kunna fixa dig en bit (kan försöka ta en rättvis bild också, men det är skitvårt.
Marine

Jes sa...

Tröjorna blev jättefina. snyggt med enfärgat på ärmarna.