INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 23 maj 2008

singoallaklänning med tillhörande leggins.

ja idag blev det då sytt detta sett på förmiddagen, lr ja det påbörjades igårkväll men syendet fick jag som vanligt ta idag =)
det blev en underbar singoallaklänning som satt kanonbra på henne. och så matchande leggins till såklart. går att ha som långa nu och ev dras upp lite till sommaren så det blir kortare...skönare så så man kan dra ner om det behövs.

nedanför ser ni min sötnos till dotter som modellar hur kläderna sitter på henne. o när hon fick på sej det så sa hon direkt, jag ä fin nu mamma, jättefin!! ganska bra omdöme va =)






Tyg: det grå kommer från ohlssons medans det randiga kommer från S&S.
Tillbehör: resår till hals och ärmar.
Applikation: applikationen ä gjord som blommornai ett inlägg i förrgår tror jag det var. med inspiration från: syltig och saftig
Mönster: detta underbara mönster har jag fått i ett byte med billaba jag hade länge och väl knåpat med ett mönster till just singoallaklänning men till slut gav jag upp fick det inte bra så då blev det ett litet byte =) tacktack!!
Svårighetsgrad: inte alls svårt lr ja det ä lite pilligt att få det bra i halsen men till nästa gång ska jag ta smala resår hade ingen sån hemma, trodde ju det när jag började.

6 kommentarer:

Liza sa...

Jättefint:) Och du får till så härliga livebilder, din dotter blir nog fotomodell:)

OttoPippi sa...

Underbart!!! Förstår att diin söta dotter tycker att hon är fin - för det är hon verkligen!!

En liten undran bara: Vad är det för sorts tvillingar har du fått??? Tror inte att dom är av samma modell jag har..... Men mina kan man INTE sy på dan, har aldrig kunnat :-) :-) :-) Tycker bara din modell verkar så praktisk :-) :-)

Skämt å sido: Hur GÖR du????

[ LiEmEl ] sa...

hahaha du ä för go ottopippi. ja du jag har nog fått av den lugna varianten men tror dom iaf kommer från jorden....
jag syr när dom sover förmiddagssömnen o sen när dom ä nöjda på golvet, o upptäcker saker som nu linneas rum =) lr när dom nöjt åker omkring i gåstolen.
men nu ä det iaf dags o gå ut o finvädret innan det mulnar igen helt!!

Anonym sa...

Hej, vad fin tunikan blev!! Kul att se hur det blev, och applikationen blev tokfin!

OttoPippi sa...

:-) :-) :-)

okeeeej..... Jag har nog fått den mer vilda modellen... Den som kräver ständig uppmärksamhet. Det där med "nöjda på golvet" känner ja inte alls igen :-) :-) :-)

Jes sa...

Jättesöt klänning, gillar verligen applikationen, jag är såld på klöver :)