INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 18 maj 2008

ändring på retroklänning

ja efter att jag provat denna klänning på dottern så kom jag fram till att det saknades nåt detalj på den. så det resulterade i en ficka mitt på magen.

ovan: resultatet efter ändringen, jag tycker det blev kanon, vad tycker du?




ovan: här högst upp av dom små bilderna kan ni se hur den såg ut från början
och sen under med fickan på magen.




5 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Jättefin och vilket läcker tyg. Hur har du gjort i ryggen???

[ LiEmEl ] sa...

ja tyget var som gjort för detta, behövde bara se tyget en gång så visste jag att jag skulle göra minst en klänning i det =)
jaghar ett sprund och sen ä den inte riktigt färdig ska sys dit knapp o ögla =)men måste inhandla en liten rund vit knapp.

OttoPippi sa...

SKITSNYGG!!!!!Det blev SUPER med en fick mitt fram!! Nu vill jag också göra såna :-) :-) Vilket mönster har du använt??

[ LiEmEl ] sa...

TAAAACK=)
jag har faktiskt inte haft nått mönster alls, typ som vanligt, alltid lika tråkigt o få det svaret av nån så här =)
jag kollade bara bredden på en tunnika jag vet sitter bra på henne sen gjorde jag den längre helt enkelt =)
ja jag ä förälskad i modellen jag ska definitivt göra nån variant av den till linnea me.

Therese sa...

Superfin, och jag håller med om att den blev bättre med fickan på magen. Lite lustigt att du oxå hittat det här tyget - jag har nämligen ett lika dant i min blogg - å det är ett gammalt örngott jag fyndat på second hand!