INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 21 maj 2008

detaljer =) sommarset i stl 104-110

ja idag fick jag för mej o sätta mej med ett förstågångsprojekt och göra ett riktigt pilljobb =)
det resulterade i en enligt mej riktigt tuff kjol och tillhörande T-shirt i svart o vitrandigt och orange.
hade sen längre tbx i minnet från en annan blogg sett en ödla göras på detta sett som jag gjort dessa fina blommor. men jag mindes då inte bloggen men nu vet jag, det var syltig och saftig. hennes fina ödletröjor finns att beskåda i hennes blogg.

ovan: kjolen med utskuren orange blomma.
ovan: randig T-shirt med utskurna orange blommor
ovan: detaljbild på blommorna.
ovan: hon ville inte stå o mannekänga idag utan hon ville ligga så då blev det denna bild =) tokfia!!!
ovan: ja o sen busade hon lite för emmy o elias o då passade jag på o ta ett till kort, kanske det syns lite bättre hur dom är på detta.
o ja så här ser det ut på vårat vardagsrumsgolv när elias vippat ut hela backenmed leksaker o sen har både twinsen o linnea röjt järnet med dom på golvet =) HAHA
Tyg: svart och vitrandig trikå, faktiskt från en urväxt tröja från mej =) och svart och orange jersey från S&S.
Mudd: orange mudd från S&S.
Mönster: egna båda två.
Svårighetsgrad: det var inte svårt men det tog en hel del tid o göra blommönstren =) men fint blev det o effektfullt!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snyggt! Gillar de kläder du gör. Kan du berätta hur du gjorde blommorna? Använde du någon stabilisering bakom?

OttoPippi sa...

Undrar också över dessa superfina blommor! Härligt set!

Y sa...

fina blommor! du får gärna länka till stället du hittade blommorna....

[ LiEmEl ] sa...

taaack alltid kul med positiv respons på det man gör....
y: jag vet inte vart du tror jag hittat blommor men jag antar att det ä hos dej du tror men jag kan inte se vilken blogg som tillhör dej går inte att få fram, så jag vet inet du! men blommor har jag inte sett vad jag kan minnas men däremot en ödla i nåns blogg för länge sen nu!! o vet tyvärr inte vilken!!
maria o ottopipppi =) jag anv inte nån form av stabilisering bakom.
jag la bara ett tyg under, (det orangea) och sydde en blomma på med raksöm och sen klippte jag innanför med nån mm och på så sett kom blommorna fram. gick det att förstå mitt svammel =) fråga annars =)

Y sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
[ LiEmEl ] sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.