INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 15 maj 2008

ännu ett ugglealster, omlotthoodie

ja ni det blev ännu ett ugglealster, dock inte så mycket ugglor men det blev fodring i en luva på en omlotthoodie,
tvillingarnas omlotthoodie som jag bloggat om tidigare behöver vättas då o då o då behövs det ett par andra att bytas med då, ja så kom denna till.
just denna til min tvillingtjejja men det kommer såklart en snarlik till min tvillingkille.

behöver jag säga att jag älskar den här modellen av hoodie på dom =) sitter kanon och är ju så mjuk o go.

ovan: hela hoodien på bild, jättevacker, med vit velour och abrytande röda ugglor och kantband.
ÄLSKAR DEN!!

ovan: närbild på fodret, dvs ugglorna.

Tyg: vit velour från ohlssons, uggletyg från jofotex

Mudd: röd mudd från jofotex.

Mönster: mitt sen tidigare prövade och perfekta omlotthoodiemönster.

Svårighetsgrad: inte svårt men den tar sån nedrans tid o göra =)


8 kommentarer:

OttoPippi sa...

Underbar! Jag älskar den också!!! :-) :-)

Carolina sa...

Jättefin! Blir så bra med ugglorna som foder. Har du sett min på samma tema?

http://carolinas-blogg.blogspot.com/2008/04/tomte.html

[ LiEmEl ] sa...

ja där var den jag gick igenom bloggarna förut men jag hitta den inte igen, såg den för ett tag sen och fastnade för den direkt men ville inte kopiera helt så det blev vitt frö min del, o sen har jag ingen sån underbar röd färg som du har =)

Mimmi sa...

Åh, den var härlig! Så fräscha färger.

Jes sa...

Verkligen supperfin!!!!

OttoPippi sa...

LiEmEl: Självklart kan din dotter ha en modell Torid/tora. Hon skulle vara hur söt som helst i en sån klänning :-) Skulle tom kunna tänka mig att den jag gjort passar storleksmässigt (den är alldeles för stor för mina snart 2-åringar nämligen). Om inte annat kan man ju göra den lite, lite större bara!

Carolina sa...

Jag köpte faktiskt den röda velouren enbart för att göra denna omlotthoodie till E.

Jag väntar med spänning på livebilder, de måste ju vara ursöta när de har hoodisarna på sig samtidigt ;)

[ LiEmEl ] sa...

ja dom var underbara i sina nya hoodies, dom hade dom till ikea idag och jag min klant glömde ju kameran men ska koma ihåg den nästa gång, för självklart ska ju ni mina bloggläsare få se livilder på mina godingar iklädda kläderna =)