INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 14 maj 2008

stjärn T-shirts till twinsen - egentryckta.

ja idag blev det till o sy klart ett par T-shirt som legat här halvfärdiga ett tag. jag tryckte sjärnorna för flera veckor sen men sen har det inte blivit av att jag sytt färdigt dom.

men nu blev det då av här på förmiddan,
men nu ä det dags för lunch o sen ut i lekparken med alla tre knoddarna sen får vi se vad kvällen bjuder på för systunder o alster =)

Tyg: rosa och blå jersey från Ohlssons.
Mudd: klarblå och cerice mudd från S&S.
Tillbehör: svart tygfärg från medmera.
Mönster: ett egenknåpat mönster.
Svårighetsgrad: enkelt. men tar ju sin lilla tid när man ska trycka tyget själv, trycka-torka-fixera-sy =)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Men alltså jag säger det igen, vad är du för superkvinna som hinner allt detta + tre barn på en dag?

[ LiEmEl ] sa...

tack!!! ja du kan inte annat än att skratta åt det andra du skrev för jag vet inte själv hur jag hinner, o ändå skulle jag vilja ha dubbelt så mycket sytid an jag lova =)

OttoPippi sa...

Jag måste hålla med Maria: Jag hinner inte ens kommentera dina inlägg - så snabb är du!!! Herrejösses!!! När mina twins var små var det INGEN tanke ALLS att sy på dagen (det är det förresten inte nu heller). Fattar fraktiskt inte hur du gör!

Hur som helst ääääälskar jag dina stjärntröjor!! Coolast i stan! Superhäftig idé! All cred!!!

[ LiEmEl ] sa...

ottopippi: taaaack alltid lika roligt o läsa dina inlägg, du är för go.
ja jag älskar dom o fick genast best på ett par till en bloggläsare =) jättekul!
idag blir det nog till o sy ett par nya hoodies vi får se vad som hinns =)

Therese sa...

WOW dom här var super snygga!!! Var det svårt att trycka? Jag är sugen på att testa men har inte vågat mig på ännu.. Vad behöver man köpa hem för att fixa detta??

[ LiEmEl ] sa...

varför helt anonym?? =)
det ä lite pilligt men visst ä det kul när det blir så snyggt så helt klart värt det!!
du behöver köpa hem textilfärg, nått att göra en malla av-nån plast och sen ä det bar att låta fantasin flöda för olika tryck och rita det och klippa ut för o sen dutta i färg och låta torka över en natt och sen dan efter fixera det med ett strykjärn, bra info på textilfärgsburken om det =) lycka till nu!!!

[ LiEmEl ] sa...

nu såg jag du va ju inte anonym, inte helt iaf trcykte man så kom det ju fram =) hihihi
men som sagt lycka till nu, jätteskoj grej det här med tryck.

Lin Liljefors sa...

Tack för den fina kommentaren i min blogg! :-) Vilka härliga t-shirts! Synd att det inte finns att få tag på sån fin stjärn-trikå...

Jes sa...

Supersnygga!!!! Är så impad av dinna tryck tröjor :)

[ LiEmEl ] sa...

tacktack!!!
ja jag ä själv impad över hur bra det går att få det =) skrytmåns =)