INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 20 maj 2008

en förklädesklännig till stora dottern

ja häromdan syddes det ju en förklädesklänning till minsta dottern men stora dottern sa då direkt, jag vill me ha en klännng med ficka på magen, jappz så nu blev denna till =)

ovan: kläningen i ett härligt blått tyg med svart snedslå, och en dekorativ ficka mitt på magen, just den här klänningen har sprund med knytning i nacken.



ovan: här ovan på 4 bilder modellar min stora dotter med klänningen. satt jättera på henne, bara ovant o s ehenne i en sån modell jag har alltid haft mjuka klänningar på henne, detta var då visserligen inte stelt tyg, var underbart mjukt bomullstyg men det är ju iaf inte stretch i det om man säger så=)
men det gick o leka bra i det sa hon när hon snurrade runt på golvet =)
Tyg: blåmönstrat bumullstyg från åhlens.
Snedslå: svart snedslå från ajg minns inte var från början men nu hemma från gömmorna =)
Mönster: eget.
Svårighetsgrad: enkelt.

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Det blev ju hur bra som helst när "storan" fick förklädesklänning! Passar henne perfekt!!

Mimmi sa...

Vilken produktivitet du har! Hur hinner du med tvillingar och en storasyster? Alltid roligt att titta in i din blogg för det finns mycket fint att titta på.

OttoPippi sa...

Tusen, tusen tack för den värmande kommentaren på min blogg i går!!

Lin Liljefors sa...

Å vilken fin klänning!