INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 22 maj 2008

blöjförvaring.

ja efter att ha sett blöjförvaringar i alla möjliga former o tyger i andra bloggar så gjorde jag till slut slag i saken o gjorde mej en egen, o ja jag kommer definitivt att göra flera =) sambon ä lite lätt irriterad på när jag i hast slänger under blojor till all amina tre barn o sen in med våtservetter när jag ska iväg nånstans, sen kommer han o hämtar oss kanske snäll som han ä o ska fälla ihop vagnen o ja där ligger alla blöjor haha!! så nu har jag bättre ordning på det iaf =)

denna förvaring har plats för ca 4-5 blöjor och en våtservettspaket.

jag har här på bilden 4 blöjor och ett halvt stort paket med våtservetter och det går i en hel del till!

ovan: i knäppt tillstånd. knäpps med en kardborrestropp.
ovan:uppvikt
ovan: uppvikt även här, man kommer smidigt åt både blöjor och våtservetter.
ovan: här ser man det underbara tyget den ä gjord i =)
Tyg: ett orange/röd - vitt tyg från IKEA.
Mönster: eget men jag har sett många modeller på blöjförvaring och även denna i nåns blogg.
Tillbehör: kardborreband till knäppning.
Svårighetsgrad: enkelt men jag fick anv hjärnan då jag vilel ha den vändsydd o inte sömmar inuti blöjfacken =) fint måste det vara!!

5 kommentarer:

OttoPippi sa...

En sån skall jag göra!!! Smart! Som en miniskötväska! Nu när ungarna är lite större är det ju ofta bara några blöjor och våtservetter som behövs ta med. Kanske någon avfallspåse också :-)
Vad snygg den blev!

[ LiEmEl ] sa...

ja visst ä den smart =) ja som sagt ä ju ibland då det bara behövs ha med det där lilla som blöjor och våtservetter. då ä denna perfekt, kanske även om man har en lite rejälare handväska själv och tar med sej nått av barnen på en shopping då ä denna bra o bara kunna slänga ner däri.

Mimmi sa...

Håller med, den var supersmart! Verkar toppen med våtservetter på ena sidan och blöjor på andra. Har heller inte kommit så långt som att ha tillverkat något blöjfodral. Har enbart kombinerad skötbädd/blöjfodral men det är inte alltid man orkar släpa med hela den. T

Carolina sa...

Kan ju inte annat än att hålla med. Supersmart, en sån står numera på önskelistan!

Jes sa...

snygg blöjförvaring !!