INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 2 maj 2008

jofotexresa = uggletyg =)

ja idag blev det då en efterlängtad resa till JOFOTEX (tygparadiset) vi had edock hoppats på det fina vårvädret som var tidigare i veckan men det ville inet riktigt bli så, vi hade tänkt o ta smultronstället o varsin hink glass oxå ju, det dottern såg fram emot =) men var för kallt för det idag.

men iaf vilken härlig butik kommer definitivt att besökas flera ggr till, idag ver det mest för att hämta ut mina älskade ugglor som hängt till sej ett bra tag i butiken nu =)

men som sagt kommer definitivt att besökas igen va massa härliga tyger till just barnkläder, men även till mej o tuniker o sommar =)

ovan: ugglorna och matchande interlock.
ovan: ugglor matchande interlock och mudd.
ovan: första alstret i uggletyget blev en tröja till elias, gjord i bruna ugglor och matchande benvit interlock och avbrytande gul mudd i hals och ärmslut.
ovan: den kommande tröjan till tvillingsystern emmy.
ni ser ju hur den kommer att bli iaf =)
dessa kläder kommer vara kläder dom kommer ha på sej på ett kalas imorrn, så jag har lite o sy imorrn innan vi ska dit på eftermiddagen, jag ska nu innan läggdags klippa till ett par matchande bruna byxor/tights som kommer matcha fint ihop med tröjorna.
Tyg: uggletyg från jofotex, matchande benvit interlock även den från jofotex.
Mudd: gul mudd från ohlssons.
Mönster: ett egenknåpat som anv tidigare men då med tryckknapp bak i raglarsömmen, den skippade vi nu, den behövs inte längre dom ä så stora nu =)
Svårighetsgrad: simpelt men tar sin tid då jag dekorsyr ner alla sömmar o liknande =)

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jösses kvinna vad produktiv du är!!! Blir skitfina ugglekompositioner du gör!!!

[ LiEmEl ] sa...

tacktack!! värmer o ha trogna läsare =)
ja hittat inspirationen igen efter att ha varit lit enere ett tag så nu kommer det nog komma lite i bloggen igen, men nu är även tvillingarna mer rörliga o är överallt haha så vi får se, men har TUSEN idéer till vad jag vill göra.... =)

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vad fina med gul och rosa mudd till, kanske måste göra något liknande;-)