INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 30 maj 2008

omlottklänning

ja idag har jag sytt en omlottklänning till linnéa, o jag kan inte vara mer nöjd med den, jag bara älskar den, kommer komma ett par röda linnebyxor i trekvartsmodel oxå. ev ett par långa oxå för lite kyligare dagar.
detta mönster har jag i grund och botten fått av an.lo men jag har gjort endel ändringar på det till min smala lilla dotter =) men jättetack till dig för mönstret.

ovan: klänningen framifrån, här med knytningen fram men den går även att ha bak.
ovan: klänningen bakifrån, även här med knytningen framifrån då.
Tyg: ett jättefint mönstrat tyg från Ah:s tyger här i stan. går åt linnehållet i känslan.
Snedslå. röd snedslå även den från Ah:s.
Mönster: mönster från an.lo från början men en del ändringar.
Svårighetsgrad: trodde den skulle vara svårare o göra men den var jättenkel. o den blev ju sååå fin så det kommer definitivt att göras flera i den vaianten =)


3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Nu är jag här igen!! :-) :-) Superskön, somrig och snygg klänning!!! Vill se den på!!!!

[ LiEmEl ] sa...

TACK!! ja jag ä kär i den, kommer komma flera =)
ska du få jag lovar det kommer sen när vi varit ut eom dottern vill modella lite då =)

Jes sa...

Verkligen fin klänning, jag är oxå svag för omlott .)