INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 7 maj 2008

tandtröjor till tvillingarna. stl 74.

ja jag gav er en liten hint i förra inlägget om vad som komma skulle....
blev varsin raglantröja till tvillingarna. stora dottern har en snarlik som emmys här, orange o tandtyg men henen ströjor har en annan modell, som passar henne bättre.

bildbeviset kommer inom kort men nu ligger dom o sover sött i sina sängar alla barnen här i hemmet....

ovan: raglantröja till tvillingarna i tandtyg och avbrytande ärmar i orange och lime.
ovan: här med matchande byxor ifrån min egensydda garderob till dom, snart finns det bara egensydda kläder, är så kul när dom blir så bar så man verkligen mer än gärna har kläderna på dom.
Tyg: tandtyg från S&S. avbrytande ärm i orange resp lime jersey från S&S.
Mudd: brun mudd från S&S.
Mönster: mitt älskade raglantröjs mönster i stl 74. älskar raglan, behöver jag säga det =)
Svårighetsgrad: simpelt, men just denna gång gick ju tvillingnålen sönder o sen krångla det lite men inget som gjorde att jag gav upp iaf =)

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Jättefina matchande grejer - som vanligt :-) :-) Du är verkligen superduktig!