INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 8 maj 2008

en idé kläcktes =) ett set i rosa o blått!

jag fick en idé om att rosa älskar ju min tjejj amen att sen sätta dit blått till. o giss aom jag blev glatt överaskad över att det blev så här fint ihop =) jag älskar verkligen detta set.

först blev iden till om en tröja då i favvismodellen som satt så bra på henne. men sen saknades nått jag ville ha ett tryck på så det blev lite mera av det blå, o vad passar inte bättre än ett moln när man har en molntokig mamma som jag är haha! älskar moln, vet inte varför för jag älskar solen så inga moln ute helst men gillar dom som tryck så härliga.
tänkt o gjort så kom denna tröja till =)

men sen ville jag ha ett par matchande byxor såklart, allt måste matcha =)

ett par blåa velourbyxor blev då till, helt i blått då det ä smidigt o faktiskt matcha med vilka färger som då.

och sen hade jag en liten bit velour kvar och jag har länge velat göra ett par knickers/trekvartsbyxor till henne men inte vetat hur jag skulel göra dom, knåpade lite och fick till ett par såna oxå o denna gång helt matchad etill tröjan, alltså i blå velour med rosa muddar.

ovan: tröjan var min första idé sen spann det bara på =)
tröjan i rosa/röd randig trikå och blå mudd som kantband, och ett blått velour moln som applikation.

ovan: ett par matchande velourbyxor i blått oxå.
ovan: o sen ett par knickers/trekvartsbyxor.

Tyg: rosa/röd randig jersey och blå velour från ohlssons.

Mudd: blå mudd från ohlssons.

Applikation: molnapplikation i blå velour från ohlssons.

Mönster: egna.

Svårighetsgrad: simpelt och inet så jätte tidskrävande, jag har ju trots allt hunnit med o göra endel mönster av dom och klippa och sy allt detta under dan idag oc hunnit med att lämn ao hämt alinnea på dagis imellan och sen tagit hand om tvillingarna och hunnit vara ute en bar stund i lekparken i finfina vädret =)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm ditt dygn måste ha fler timmar än mitt? Jag förstår inte hur du hinner allt. ;-)

[ LiEmEl ] sa...

haha ja du idag hade jag flyt, allt gick så bra och till slut så hade jag ett så här fint set o jag älskar det till max =)

OttoPippi sa...

Undarar också dagligen över dina dygn..... :-) :-) Fint set!