INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 7 maj 2008

blommig sommarklänning i stl 80.

ja idag blev det då en klänning sydd till min tvillingtjejja.
satans vilket projekt det var, ser jättesimpelt ut men den var svår o få till o jag ä definitivt inte nöjd med den men jag får ta o öva, tror det va för att det va stumt tyg oxå som gjorde att det var svårt, inte van att sy i det direkt =)

ovan: klänningen i sin egen prakt!
ovan. klänningen ihop med röda tights, jättefint ihop.
ovan: klänningen provas, den satt bar bara lite lång men ä ju till sommaren som den ska anv.
ovan: ännu en provarbild.
Tyg: ett örngott, coolt att man kan få ut en hel klänning i stl 80 på ett örngott =)
Tillbehör: resårsband 0,5 mm till halsringningen
Mönster: egenknåpat med en bild i huvudet av en klänning linnea hade som liten.
Svårighetsgrad: svårt o pilligt mönstret ska göras om.....

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Fast resultatet blev ju suuuuper!! Förstår faktiskt inte vad som möste göras om? Coolt tyg!

[ LiEmEl ] sa...

taaaaaack!
nja va endel krångel med kanalen vid halsen, ovanan vid stumt tyg kom in där måste göras om där annars blev den bra på henne.