INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 29 mars 2009

piggare emmy i elefantklänning.

ja emmy är iaf bra mycket piggare, busar med syskonen här hemam nu,
nr 1 på listan över vad som bahövdes sys när jag nu äntligen var hemam igen var ett slags bälte så att emy slipper ha kisspåsen liggandes löst i byxbenet o den är ju så lång med slangen så den slår i marken hela tiden, jättejobbigt för henne, och på höger sia altså motsatt som kisspåsen så har hon ju cvk:n som oxå hänger i byxbenet, men inte längre inte.
nu har hon ett bälte av muddtyg i midjan som har en påse/ficka för kisspåsen på vänster sida och en mindre att förvara kanylen heter det så från cvk:n i.
så mycket skönare för henne, inget som hänger nere vid fötterna o på så sett riskerar att trampas på lr ja snubblas på så det dras ut av misstag.... nu sitter det där det ska o det fungerar perfekt, inget skav kan det heller bli av den vassa kanylen och kisspåsen, fodralen/ påsarna är gjorda av velour så mjukt mot kroppen, hon vet redan att det nya bältet hjälper, vill mer än gärna hjälpa till att stoppa i kisspåsen däri efter tömning av den =)
så ja det är sytt idag annars har vi mest bara njutit av att vara hemma... min bror o tjej var här o hälsade på en stund o ja dom var ju uppe när hon inte var så jättepigg på sjukhuset men nu sa dom ju att hon helt klart var piggare =)
hon leker för fullt här hemma, leksakerna har ju näst intill blivit som nya efter en veckas frånvaro =)
här nedan sitter hon o gungar i sin fina röda elefantklännig med avbrytande gul mudd nertill den är verkligen jättefin på henne. och vita velourmuddbyxor till.
klänningen finns att läsa om HÄR

jag har även tryckt lite tryck som ännu ligger o torkar inför fixering imorrn då istället för ikväll som jag hade hoppats på =)
2 par mössor och så en tröja med en ny liten idé, hoppas det blir så bra som jag tror =)
bilder kommer på det imorrn.


10 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Lilla stumpan.. skönt att vara hemma! :-)

Anna-Snoddas sa...

Skönt att lilltjejen mår bättre och att ni har fått komma hem! :)

Heilt spesiell sa...

Så herlig at dere er hjemme.Søte lille jenta di.Klem!!

MemLin sa...

Skönt att hon är piggare igen!

Therese sa...

Skönt när barnen är på bättringsvägen =)
Superfin klänning, snygg färgkombination!
Kika gärna in hos mig och var med på utlottning av ett barnplagg =)
*Kram*
Tea

SiriR sa...

Så godt at dere er hjemme og hun er bedre. Ikke no gøy med syke barn. Vi var også på sykehuset i forrige uke med min yngste datter, det er så godt når de endelig er bedre igjen, smilende og glade!

od Andulky sa...

Skönt att hon är piggare!! Smart att du kunde sy ett bälte åt henne så hon slipper ha den hängandes! Barn är ju barn och behöver röra på sig :-). Jättefin klänning!

Hello sa...

Skönt att se att ni är hemma igen!

Jes sa...

Va härligt att ni är hemma igen :)
Tänk vilken tur hon har en syeende mamma :) Hoppas att tilfrisknandet går snabbt så hon slipper sin påse.
Va fin hon va i sin klänning :)

á Yeliqa sa...

Men så skönt att ni är hemma igen och att tösen är mycket piggare:)
Det blev jätesnyggt med gul mudd till det röda elefanttyget:)