INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 15 mars 2009

flodhästtröjor

ja det blev även tre tröjortill mina knodds,, dags o byta ut garderoben snart, lr ja jag är ju lite i förväg med det men jag har hellre för stort, alltså lite långt i ärmarna än kort.
o ja såklart så händer ju detta på alla tre barnen samtidigt, linnea från 104- 110/116 twinsen från 86-92.
det blev i det underbara flodhästtyget.

ovan: twinsens =)
ovan: o så en till linnea o ni ska bara veta hur glad hon är över denna, hon ville så gärna ha en just i detta orangea flodhästtyget.
ovan: hela gänget!!=)

Tyg: lime och orange flodhästtyg från jofotex.
Mudd: brun mudd från S&S.
Mönster: egengjorda stl 92 och 110.

5 kommentarer:

snöstjärna sa...

Då blir våra killar lika i vår =)

Roblin sa...

Det är så härligt att se vad alla knåpar ihop av flodistyger, själv har jag två meter som ligger på hyllan och ligger till sig tills jag blir bättre på mönsterkonstruktion :-)

Snällt att du ville kolla in Rusta i Linköping, men det hjälper inte. Tapeten är tyvärr slut såväl där som Norping :-(
Jag ringde Rusta i helgen och då kollade tjejen upp alla varuhus i Stockholm samt Östergötland åt mig (För jag kommer ju därifrån och har horder av "langare" där :-) )
Dock tog det sin lilla tid så jag ville inte be söka i hela landet också då hon säkert var ensam i kundtjänst just då.

Nu har jag mailat dem och hoppas på att få svar där istället.

Angående bollen, jag ritade upp mönster själv först men sedan hittade jag ett som var nästan likdant! Jag ska leta reda på adressen till det!

SiriR sa...

Kjempefine!

Heilt spesiell sa...

Herlige trøyer!

od Andulky sa...

Jättefina!