INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 15 mars 2009

obloggad present omlottklänning stl 140

ja denna har legat här hemma i några dagar färdig men obloggad då den lämnades över av nea till sin kusin idag, det var en present då hon fyllt år.
första gången jag syr i så stor stl, det var i stl 140 kläderna önskades till henne. alltid nervöst med stl o mönster på tyg när man själv väljer och inte får ett önskemål... men den blev jätteuppskattad, nu väntar vi bara på livebild sen me framöver men den såg jättelagom ut ijämter henne. så tror jag lyckades även me denna stl.
o färgkombon o hela klänningen är enligt mej underbar.

ovan: o den lämnades över i en väska. och den blev oxå uppskattad, och även mamma i familjen blev sugen på en sån =)
så ja passar alla åldrar till alla ändamål kan man ju säga =)
o ja jag ska sy såna till mej själv me kan jag lova, jag älskar modellen o stl ä alldeles lagom stor.

Tyg: brunblommiga tyget från ett byte, men kommer från ett påslakan =) klatchiga blommig tyget från ohlssons, rosa fodertyg från ohlssons.
Snedslå: turkos snedslå från S&S.
Mönster: eget väskmönster anv sen tidigare i många tyger. klänningsmönster i stl 140, hlet nygjort av mej, nea har såna sydda klänningar sen inna så jag utgick fån det och förstora upp det. och det blev verkligen bra...

6 kommentarer:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Jättefint!

Doris_Assar sa...

Jättefin! Håller med, spännande att sy så stor storlek!!

Anonym sa...

Både väskan och klänningen var verkligen härliga kombinationer av tyg/färg!

Heilt spesiell sa...

Nydelig omslagskjole.Skikkelig flotte stoffer.

Roblin sa...

Vad vacker den blev, som ett smycke!

Presentation sa...

Heej!

Åå vad fin klänningen blev i blomtyget ;-) Kul att se att det kom till användning.

Ja min overlock funkar super! Är helnöjd, ända negativa är ju att den låter ganska högt, men verkar som att alla overlocks gör det, så man får passa sig att itne sy med overlocken sent på kvällen, så man får planera syprojekten vid oilka tidpunkter :-) Hade en lånad signer innan och den var äldre men lät mindre konstigt nog.

/Ha det gott!