INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 30 mars 2009

mössor till stora tjejjen,

ja det blev 2 mössor till linnea till våren gjorda idag. dom är gjorda att passa hennes våjacka som inhanlades för några veckor sen nu. hitta som jag skrivit inna ett kanonfint set med byxa och jacka ihop för kanonpris, erbjudandepris från everest.
en orange mössa med aptryck, en vit stilren vit mössa med röda stjärnor.



Tyg: orange och vit jersey från S&S.
Textilfärg: röd textilfärg från panduro. gjorda med egengjord schablon och sen en apstämpel nyinköpt på panduro, och det gick även bra det, har inte gjort med stämplar innan.
Mönster: eget, mössa utan pös/slimfit.

2 kommentarer:

Sandra sa...

JÄttefina mössor.

Har aldrig tänkt på att det går att göra tryck med en stämpel, men varför inte egentligen?
TYdligen fungerar det ju superfint, för apan blev kanon.

Pysselanna sa...

Superfina mössor, jag undrar var jag kan hitta ett mönster till dessa mössor?