INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 5 mars 2009

nygammal klänningsmodell

ja igår skrev jag om en en nua idé medelefanttyget, idag blev den av =) en klänning med gula muddar i ärm hals och nertill, som avslut på klänningen.
gjorde denan modell på klänning till linnea för ca ett år sen har jag för mej, ganska så i början på när jag började sy iaf =)
den blev sååå härlig med det röda mot det gula. vad tycker ni??


även en dregglis/halsduk/skarf är sydd att matcha elefantmmössan i förra inlägget.

Tyg: röda elefanter från jofotex. röd jersey från S&S.
Mudd: gul mudd från S&S men inte deras gula då jag har färgat om den till at bli mer solgul än skrikgul/ljusgul som den ä från början =)

4 kommentarer:

snöstjärna sa...

Tröjan du sydde sist var ju stor när han fick den, men den satt bra ändå. Å då var det 86 tyckte jag du sa. Den kan han ha än i dag. Men gör den i nästa storlek då, så kan han ha den nya ännu längre =) Så 92 då?
Jackan detsamma antar jag, han ska ha den nu i vår, å sen till hösten tänkte jag. Dina barn är väl jämnstora ännu? Jordan är nu 80 cm lång å väger 9310gram. Så nått som de skulle ha nu i vår å höst =)
Ah, skit i dragkedjan, om det går så sy med brun tråd då så går den å vänta å ha brun ändå ;) Å bruna sömmar på limen blir nog bara snyggt? Å brun dragkedja med =) Kanske går att klippa ur en stjärna av tyget eller liknande tyg i lime å sy dit på den bruna sidan med så som du hade gjort på en tunika? Å bruna muddar. vad tror du?

Heilt spesiell sa...

Herlig fargekombo.Kanskje jeg stjeler den fargekombinasjonen på en av mine kjoler .Jeg ender alltid opp med turkis til mine røde elefanter.Dette var bare smashing!

od Andulky sa...

Jättesnyggt! Kul att bryta av med gult!!

Presentation sa...

Hej Hej på dej!

Hopppas allt är bra med dig och familjen. Som vanligt när man kikar in här ser man den ynya fina skapelsen efter den andra. Du är ju såå duktig :-)Rött och gult var en härlig kombo !

Håller som bäst på att klura ut en tröja och klänning till mina små skruttar, har just sytt ett prov i limegröna flodistyget med brun mudd , blir jättefint men måste knåpa mer på mönstret. hur långa är dina klänningar i stl 104?

Å vad mycket fina tyger du inhandlat. Är tänderna nyinköpa eller vart har du fått tag på det? Jag trodde dom var slut :-)


Fortsatt trevlig helg på er!

Kram

Angelica