INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 4 juni 2008

ugglesten färdiga (bla)

ja idag sen innan det blev dags för o gå på sommarfest på stora dotterns dagis så blev det sytt ett par caribyxor som matchar uggletröjorna. uggletröjorna finns att beskåda i inlägget HÄR

ovan: elias sitter på filten i finvädret, med hela ugglesetet
T-shirt och capribyxor.


ovan: emmy i sitt fina röda set med ugglor, njuter i pappas knä.
ovan: ja men ser kanske inte så mycket av kläderna men lite ugglor iaf =) men han va ju bara sååå go på detta kort!!!
ovan: linnea som pippi på dagis. hon ville ha vanlig klänning men sen blev det pippiflätor som stod rakt ut =) hon visade så stolt upp dom för alla på festen.
jag hade satt i ståltråd för o få dom o stå rakt ut, hon tyckte det var jättekul, PRECIS som pippi
ju
hon har omlottklänningen på sej som jag sytt. finns att se i detta inlägg HÄR

Capribyxor
Tyg: blå och röd interlock från jofotex.
Mudd: blå och röd färgenlig mudd från jofotex
Mönster: eget
Svårighetsgrad: inte alls svårt.

3 kommentarer:

jejja79 sa...

helt underbara kläder, även att man kanske inte ser så mycket av dem =).Omlott klänningen ser super ut, har du ritat mönstret själv?
kanon =)

[ LiEmEl ] sa...

tack ja det ä så kul när man blir så nöjd med grejerna man gör nu ju. att det lir så perfekt =)
omlottklänningen fick jag i grund o botten av AN.LO men jag fick göra om det lite då min dotter ä så smal av sej =)
men jagälskar denna modell. kommer definitivt att dyka upp flera...
finns nu en länk till inlägget där det finns bättre bilder på klänningen... sitter just nu o klipper ut en till klänning i denna modell =)

Jes sa...

De är så söta dinna barn, alla är jättefina i sina kläder:)