INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 8 juni 2008

en tubtop, sydd ihop med syster

ja o när vi ändå var hos systrarna så ville dom lära sej o sy lite, har suttit o sytt sent på kvällarna när det mesta av solen försvunnit =) så syster har varit med och fått en elktion i hur man syr tubtoppar nu, vilket anv flitigt av dom båda =) här är en jättefin som hon sytt litelite på =) men dom har verkligen blivit sugna på o sy så dom vill lära sej mer, kul tycker jag =)

ovan: tubtopen på min äldsta syster på 18 år. taget framifrån,
jag bara älskar mönstret på detta tyg, o ja färgerna med alltså.
har en bit här hemma med, ska bli nått fint till mina döttrar!!

ovan: taget lite från sidan, den sitter jätte jättefint på henne.

Tyg: ett underbart blommigt tyg från jysk.
Mönster: eget, men har haft ett favvislinne som dom hade hemma som mall, men då detta är ett stumt bomullstyg såfick vi bredda det lite, och resultatet blev kanon!!! lr vad säger ni??
Svårighetsgrad: simpelt!! blev sugen på o göra en till mej själv men jag gillar inte "tub" så på mitt kanske det blir axelband på nått sett vi får se.

3 kommentarer:

underbarn sa...

Jättefin, och superläckert tyg! Vill du vara med på en liten utmaning? Kolla i min blogg! :-)

jejja79 sa...

åh, helt kalasfint, har aldrig tänkt på att göra tubisar i stumt tyg, kanske skulle testas. superfint... kul att kunna använda tyg från jysk till något så fint =)

Jes sa...

Jättefin, har aldrig sytt en tygtopp men man kanske skulle sy en till sig själv :)