INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 17 juni 2008

beställningsset - snickarbyxor och matchande tröja

ja idag blev det då sytt ett beställt set i stl 86/92 men det syddes i nästan enbart 92, bättre då det kan anv i höst då oxå kanske. då det ä längärmat och långbyxor beställningen handlade om.

det var ett set som går i gult o brun, riktiga retrofärger.
setet består av snickarbyxa och matchande långärmad tröja

ovan: tröjan i gul bas och muddning/kantband o brunt
ovan: snickarbyxor i brun velour med stjärna i baken, taget bakifrån alltså =)
ovan: hela underbara setet ihop.
Tyg: brun velour från ohlssons, gul jersey från ohlssons den me.
Mudd: brun mudd från ohlssons.
Applikation: gul velour från ohlssons.
Mönster: eget men nygjorda då jag inet gjort i dessa stl innan.
Svårighetsgrad: inte svårt men tog längre tid än vad det hade behövt då vi varit sjuka o är fortfarande, o struligt med tyg osv....men kul att det blev så fint sen.
hoppas mottagaren tycer det samma =)

1 kommentar:

Jes sa...

Vilka snygga byxor ;)blir kanonfint tillsamman med tröjan.