INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 13 juni 2008

en uggleklänning

ja det va det enda som hanns me idag, hade planer på mycket mera, men det blev denna fina klänning till emmy =) underbar i modellen, jag har tidigare anv just denna modell till storasyster fast då i stumt tyg, denna gång blev det i uggletyget i interlock, men hon kommer definitivt att få i stumma tyger oxå, den ä ju så fin....

Tyg: röda uggletyget från jofotex
Mudd: röd matchande mudd från jofotex den me.
Mönster: från början från AN.LO men en drastisk avsmalning av mönstret behövdes här kan jag lova =)
Svårighetsgrad: simpel men tar lite tid då det ä så mycket kantning i mudd.

3 kommentarer:

Therese sa...

Hej, måste bara få säga att jag älskar den här modellen. Den är superfin!! Tänkte höra om du skulle vilja göra ett byte med mig. Jag får detta mönster i en eller två storlekar, och du får något av mig =)?? Intresserad? Kram Therese

Jes sa...

Fin!!! roligt att se den modellen i trikåtyg har bara set & även sytt den i vanligt bomulltyg.

Unknown sa...

jättefin klänning:)svår å sy???skulle gärna vilja testa:)//erika