INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 8 juni 2008

sommar o sol men liiiite sytt =) avslutningsklänning

mycket sol o mycket tid ute.... men under tuden då vi tillbingat hela långhelgen hos mina föräldrar blev det trots allt lite sytt =)
kunde inte låta bli, o då blev det beställt en avslutningsklänning till min minsta syster på 15 år.
här under kan ni se den... min första "vuxen" klänning i stumt tyg.

ovan: lite sett från sidan.
ovan: klänningen framifrån
ovan: sett bakifrån, axelbanden går lite snett ner i ryggen, allt enligt systers önskemål.
Tyg: ett blommigt fint tyg som valdes ut av henne själv och det kommer från jysk.
Mönster: eget helt från grunden, jag fick verkligen tänka till då jag aldrig sytt nån sån här klänning i stumt tyg innan o så figursydd vid bröst o så. men blev jättebra.
Svårighetsgrad: svårt o få till mönstret då jag envisas med att göra det själv men blev bra till slut. och syster blev jättenöjd.

3 kommentarer:

OttoPippi sa...

Så himla fin den blev!!! Lyllos systrar med dig som "storis"!!! Nu blir de väl insprirerade?
Kram i värmen!!!

fante sa...

Wow :-o Jag är verkligen imponerad :-o

Jes sa...

Kanonsnygg klänning, bra jobbat!