INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 30 juni 2008

färgade ugglor även hos mej =)

ja nu går det även att se färgade ugglor i mitt tygförråd =)
jag var lite less på ugglor på enbart vit botten, o inte så jättehållbart till knoddar som ålar o kryper runt på golvet o gräset ute.
så hos mej finns det gröna och lila ugglor numera!!
jättefina och kommer bli jättefina på mina barn.

färgade ugglor såg jag nog först i OTTOPIPPIs blogg, men sett i en hel del bloggar efter det, många som insett att vit bas inte ä så praktiskt på barn kanske.... lr för den delen sugna på färg bara.


Tyg: det återtryckta 70-talsttyget med ugglorna från JOFOTEX.
Färg: kommer ju inte ihåg märket just nu på färgen men det var jättesmidigt att göra det i maskinen. plommonlila och olivgrön blev valet denna gång iaf =)
Svårighetsgrad: enkelt, o kommer definitivt att göra som. kanske på lite kanintyg, vem vet.

2 kommentarer:

Kaja sa...

Snyggt med det olivgröna. Passar skogstemat lite!

//Kaja

OttoPippi sa...

Jätteavis på dina gröna ugglor. Har tänkt i evigheter att fixa till sånna men inte kommit mig för... Skitsnyggt - men så älskar jag ju de färgade ugglorna :-)