INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 15 juni 2008

tunn sommarklännig.

ja det blev ännu en klänning gjord =)
denn agång en långärmad då det inte ä riktig sommarvärme längre men den ä iof så tunn så den ä skön o ha en sommardag oxå, bra solskydd!!
mudd i ärmslut. annars samma modell som denna, men som sagt nu med långa ärmar.
men vi frå se om jag kortar av ärmarna lite ändå, dom vart lite väl långa.

ovan: klänningen i sin prakt.


ovan: här ovan modellar min stora dotter som vanligt i sin nya klänning.
Tyg: underbart blommigt tyg från jysk.
Mudd: orange mudd till ärmslut från S&S.
Snedslå: benvit snedslå hemifrån.
Mönster: ett egenknåpat mönster med omlottknäppning. har gjort om korta ärmar till långa o avsmalnat det från ett mönster från AN.LO
Svårighetsgrad: simpelt.

5 kommentarer:

jejja79 sa...

älskar dina omlottunikor. har du ritat mönstret själv eller har du hittat det. Har en liten tjej som jag känner som hade blivit jätte fin i en sådan... =)

Mimmi sa...

Håller med Jejja, dina tunikor är supersnygga. Det där Jysktyget (och fler i samma kvalité) har jag också tummat på några gånger. Underbart i kvalitén, men jag kunde för en gång skull hejda mig - mitt tygskåp svämmar över ;-)

[ LiEmEl ] sa...

tacktacktack alltid kul med positiv respons =)

jejje_79: jag har från början fått det av en men sen har jag fått göra om det endel. men villdu så kan vi göra ett litet byte kanske =) om du är intresserad av mönstret =)

mimmi: ja jag har hållt o fingrat på dom många ggr men struntat i det men sen nu kunde jag int elåt abli så det blev det o ett till =) o jag ångrar det INTE!!! =) men jag vill alltid ha mera yger, har inte hunnit få upp så stort lager än då jag inte hållt å o sy så läge =)

[ LiEmEl ] sa...

jejja_79 maila mig ifall du är intresserad av ett byte =)

OttoPippi sa...

Jag tycker att tunikan blev SKITFRÄCK med "för långa" ärmar!!! Om din söta lilla dotter inte blir irriterad på dem skulle jag inte korta ärmarna :-) :-) Snygg!