INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 24 juni 2008

på kusinkalas igår - blev en väska sydd

ja igår var vi över till en av linneas kusiner som fyllt år, så då syddes det upp en väska att leverera småpaketen fyllda men roliga somarfina grejer så som nagellack osv.
här nedanför kan ni se väskan.... jag hade tänkt o göra en till mig själ o köpt hem tyget redan men nu blev det en hit först men jag älskar den, nu om nått VET JAG att jag vill ha en.
den är helt vändsydd. med blommigt tyg på ena sidan och randigt på andra.

ovan. vänd med det blommiga utåt till.
ovan: väskan med det randiga utåt.
ovan: jag gjorde den i samma modell som denna trötter-tröst väska, men jag gjorde den djupare och med längre rem så man kan ha den över axeln.
ovan: här kan man se den med det randiga utåt till och ner i den med det fina blommiga.
Tyg: både randiga och blommiga från ohlssons.
Snedslå: matchande snedslå från husqvarna-butikeni stan.
Mönster: eget men idé från andra bloggar från början....
Svårighetsgrad: simpel i stort sett genom hela sömnaden men svår i hörnen o botten. nån med tips kanske??

2 kommentarer:

fante sa...

Tyvärr inga tips, men jag hoppas på några för jag hade samma problem själv ;-)

Strömming sa...

Ja hörnen kan vara lite knepiga, men oftast så tycker jag att det blir bra ändå, trots lite knöliga hörn. Jättefin väska, gillar tygen mycket!