INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 31 mars 2008

en annorlunda klänning - men sååå fin!!

ja idag blev det då gjort en lite annorlunda klänning, tyckte den blev såååå fin på henne, hon ska få matchande leggins till oxå så småningom, men annars var den jättefin på henne bara så här men lite kallt än så länge =)

o fråga mej nu inte varför texten blir understruken men får inte bort det.


ovan: jag gjorde den i samma lila fina velour som byxorna i föregående inlägg. och sen kunde jag ju inte undgå o ta även den gröna fina mudden, älskar dessa färger ihop.
klänningen ä gjord i stl 104.


ovan: ja på dom två bilderna ser ni hur klänningen sitter på min dotter.
älskade modellen =)
Tyg: lila velour från ohlssons
Mudd: jag har anv grön mudd till hals och armringning och även i midjan. från StoffochStil
Mönster: egenknåpat men har tagit längden från en lindextunika.
Svårighetsgrad: den här var det en hel del knåp med, många moment, men kul att den blev så bra när den blev färdig.

dottern älskar sin nya klänning!!!

2 kommentarer:

Lollisossa sa...

Den var ju super, men gud vad du är effektiv det bara poppar ju upp nya saker hela tiden, hur hinner du??

[ LiEmEl ] sa...

tacktack =)blev verkligen bra på henne....
ja du det undrar jag själv ibland, men just nu ä tvillingarna i en upptäckarfas, dom vill bara ligga i gymet lr ligga o kravla på golvet så jag hinner med en hel del nu =)
o ä dom lika nyfikna på världen idag så kommer det komma två helt nya dressar till dom.... o detta ä nått helt nytt somjag inte testat innan =)
så kika in mot kvällen du