INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 1 april 2008

egentryckt tyg = jättefina set =)

ja detta blev då resultatet efter mitt första försök på tygtryck på många år =)
och jag kan inet bli mera nöjd äv nad jag ä med dessa dressar, som dessutom innehåller min första tröja med raglarärm som jag bara älskar, det ger sån effekt.

ovan: ett set i grönt till min tvillinpojke.
stl 74(-80)
den har bruna muddar och tryckta stjärnor.

ovan: ett set till min tvillingtjej

stl 74(-80)

även detta set har bruna muddar och bruna egentryckta stjärnor.

ovan: dom blev så otroligt fina =) stolt!!

ovan: närbild på tröjan,

det enda som ska göras är att fålla tröjorna nertill,

och trycka dit några tryckknappar vid raglarskärningen baktill.

Tyg: grön resp rosa jogingtyg från ohlssons.

Mudd: brun mudd från ohlssons.

Tygfärg: brun och svart tygfärg blandad till en mörkbrun nyans, köpt på medmera här i stan men är från panduro.

Mönster: Egenknåpat och så nöjd med att ragartröja blev så bra, min först atröja med raglarärm, byxmönstret är mitt vanliga muddbyxmönster =)

Svårighetsgrad: inte alls så svårt som jag trodde det skulle vara med raglarärmar =) kommer definitivt göra flera.... ä ju sån effekt med det.

8 kommentarer:

Liza sa...

Kanonsnygg hördu:)

Anonym sa...

Superfina set!

Therese sa...

Wow, tokfint med stjärntrycket!! Å raglan är oxå min "favvo". Måste våga mig på ett tygtryck någon dag jag med. Vad använde du som mall?? Ngn slags plast som du skar ut i ??

[ LiEmEl ] sa...

tackar allihopa.....
billaba: jag anv mej faktiskt av bokplast som ä klistrig på ena sidan och inte på andra, jättesmidigt då det fäster på tyget. o är man då smidig på hand så slipper man en massa kladd ijämter trycket.
tycker jag du ska test ajga ä så glad att jag tog mej modet o gjorde det, kommer göras flera ggr. lycka till!!

Y sa...

jättesnyggt!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Gud så fint. Måste testa jag med. vad måste man ha för tillbehör? Gjorde du mallen själv eller är det en färdig schablon?

[ LiEmEl ] sa...

Lindberg: javisst måste du prova detta du me =)
du behöver bara tygfärg, bokplast som du ritar mönstret du vill ha och skär ut med nån bra kniv.
jag gjorde som ovan, alltså ingen färdig schablon. sen ä det bara o köra på.

Anonym sa...

Så fint!!