INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 8 april 2008

äntligen blev det ett par mössor till prick-seten

ja idag kom då det efterlängtade paketet med en hel hög nya tyger från stoff och stil =)
där i fanns bland annat detta tyg i en liten bit var. jag klantade mej ju sist då jag klippte ut efter ett för litet mönster så resultatet blev två för små mössor i det sista av tyget så det blev till o beställa lite till.
dom som blev för små skulle vara helt underbara på nyfödda, dom finns under till salu fliken om du är intresserad.


ovan: det underbara setet till min tvillingtjejja.
ovan: o så det matchande setet till min tvilling kille =)
Tyg: prick jersey från stoff och stil. tunn trikå inuti för att handen ska slippa skarvar, den kommerfrån en stuv rån ohlssons.
flecce till baksidan av halsduken, had ejag hemam vet inet vart den kommer ifrån =)
Mudd: lime mudd/jersey från stoff och stil
Mönster: eget till alla grejerna
Svårighetsgrad: simpelt men lite pill med vantarna då dom ä så små =) men värt besväret då dom sitter så bra o värmer deras annars så kalla händer, dom gillar ju o ha dom i munnen va o då blir dom iskalla så fort vi kommer utanför dörren. så vantar kommer anv flitigt ett bra tag fram över.

Inga kommentarer: