INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 24 april 2008

sommarset i rosa/rött-orange

ja idag har det då äntligen blivit sytt lite igen har varit borta från symaskinen under ett par dagar, haft fullt upp med annat och sen har ju vädret varit såååå fint så vi har varit myckt ute.

o ja vädret det lockar ju fram tankarna om sommar och då blev detta till.
ett jättefint sommarset i stl 104-110. till min stora tjejja som var för trött idag för att vara modell, så modellbilder kommer en annan dag.

jag blev sååååå nöjd med detta set. både färgerna och modellen.

ovan: T-shirt i randigt rosa och smala röda ränder. och med orange avbrytande kantband. så läckert enligt mej då såklart =)??
ovan: en tillhörande kjol med kantband nertill och det var första gången jag testade o verkligen kanta nertill o inte bara sy dit mudd som jag gjort innan. o det belv verkligen bra.
ovan: hela setet färdigt, men het färdigt ä det inet det kommer capribyxor och några tillhörande linnen oxå, jag gillar att göra set med många matchningsmöjligheter iet bara en T-shit o kjol utan flera olika valmöjligheter i samma färgskalor.
så ni kommer få se detta set fyllas på under tiden.
Tyg: fyndtyg från ohlssons. rosa ba smed smala röda ränder.
Mudd: orange mudd från S&S.
Mönster: egenknåpade nygjorda mönster som definitivt kommer göras om =)
Svårighetsgrad: simpelt, så kul när det numera går så enkelt o sy o blir så bra.

Inga kommentarer: