INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 28 april 2008

haklappar

ja ni idag har jag gjort lite sån där nyttosömnad =) det behövdes ett par bra funktionella haklappar till knoddarna.
dom äter ju för fullt numera och dom är väldigt duktiga på o kladda ner sej totalt.... så då blev det till o göra ett par egengjorda haklappar då jag behöver dom ganska smala vid armarna och sen breda över axlarna o nertill. och sen ganska korta så dom inte ligger o veckar sej i knät på dom... inga dåliga krav lr hur =)
men det ä för att mina prematurer fortfarand eä ganska små till växten =) och det finns inga bra haklappar i affären o definitivt inte så här fina!!!


Tyg: vaxduk från ohlssons.
Kantband: egengjort med kantbandsveckare =)
Mönster: egenknåpat helt!
Svårighetsgrad: det var krångligt och blev inte alls snyggt med kantbandet men inget som stör funktionen =)

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jösses vad läckra!!!! Dom blev helt suveräna!! Hur gamla var dina små prematurer när de kom? Jag fick ju igångsättas med mina klumpar till tvillingar :-) :-)

[ LiEmEl ] sa...

dom ville ut redan i v 27 men läkarna lyckades hålla tbx dom till v 30+2. dom vägde 1400 resp 1435 gick ner till 1000 både två innan dom vände.... så dom var inte stora.
är idag 8 mån o väger 6700 resp 7000!! =)
tack ja dom blev så cool ai den vaxduken o sitter kanon då dom ä specialgjorda efter mina knoddars mått

Vindling sa...

Har länkat till dig från min blogg, hoppas det är ok.

[ LiEmEl ] sa...

såklart det är ok, bara smickrande =)