INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 2 mars 2008

haklappsprojekt

ja idag bestämde jag mej då för o ta tag i det där projektet med förklädeshalklappar till tvillingarna, dom ä sååå duktiga på o kladda ner hela sej när dom äter....

men när jag kommit så jag skulle sy kantbandet runt hela kom jag på att jag inte kan sy färdigt dom idag, måste ha kardborrband till, jag hade bara sånt med klister på baksidan och det funkar inte hit.


ovan: framifrån

ovan: bakifrån


ovan: bakifrån

med förklaring vart det ska sitta kardborrband. ska sitta uppe vid halsen bak så man kan reglera smidigt i halsen..

och det ska även sitta på varsin sida vid midjan så man kan spänna åt lite där så dom inte kan ta tag o få in sina matkladdiga händerna bakom haklappen/förklädet

Tyg: vaxad bomull från jysk.

Kantband: svart kanband även det brån jysk.

Mönster: helt egendesignat.

Svårighetsgrad: mönstret var knepigt o få till och sen att sy det var rätt pilligt men det går.

Inga kommentarer: