INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



lördag 29 mars 2008

ett målarförkläde

ja idag blev det då till o sy ett målarförkläde till linnéa. tidigare har vi använt en stor t-shirt men nu hade hon kommit på att det hade dom faktiskt inte på dagis, där har dom målarförkläden, så de så!!!! så hon ville att jag skulle sy ett sånt med blommor på, var best =) o vilken tir då att jag hade vaxat bomullstyg hemma med just blommor på.

ovan: här se ni hur det ä gjort, kardborreknäppning uppe vid halsen. och knyte bakom ryggen.

ovan: här provas det och det blev direkt godkännt.

ovan: blev inget måla av idag men vi bakade och då passade hon på o ha förklädet på sej då =)

oav: resultatet av bakningen

Tyg: vaxad bomull från jysk.

Snedslå: egengjord i orange bomullstyg.

Mönster: ritade av ett förkläde jag hade hemma o ändrade lite bara.

Svårighetsgrad: simpelt!!


5 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vad bra det blev och så praktiskt till 3-åringar som kan konsten att kladda;-)
Vad är det för verktyg du köpt för att göra egna kantband?

[ LiEmEl ] sa...

ja du kladda kan hon, kommer säkert in bildbevis på det imorrn, hon ska måla då haha.
det ä bland dom bästa köp jag gjort, slippa stå o planera efter dom få färger som finns på färdiga snedslån i affären, det ä en snedslåveckare, finns på Stoff&Stil hihihi

~Titti~ sa...

snyggt förkläde , skulle man ha när ens snart 2åriga dotter ska kladda =)

OttoPippi sa...

Jättefin!!!!!!!

[ LiEmEl ] sa...

titti: du vet vart det kan fixas ifall du vill ha ett =)
säg bara till.