INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 6 februari 2008

tunnare baggy mössor

ja då denna svenska vinter inte vill ge oss varken riktig kyla lr snö så svettas våran dotter ihjäl i sina varma vintermössor så det blev till o göra lite tunnare mössor till henne.
här under ser ni resultatet.


Tyg: trikåstuvar som jag tror kommer från ohlssons en gång i tiden.
Applikation: rosa velour från ohlssons.
Mönster: egenjort mne utgått från en favvis mössa av både mej o dottern som kommer från lindex.
Svårighetsgrad: jätte enkel o göra

ska göra flera till tvillingarna oxå o säkert en o annan till stora dottern me.

men vill även göar i E-slöjdstyg men just nu tillåter inte ekonomin nått mera tygköp =)

4 kommentarer:

Jenny sa...

Dessa mössorna gillar jag, är det mönstret från babycool?? Det är så tacksamt att sy mössor för att det går så fort :-)

[ LiEmEl ] sa...

babycool?? nä det är ett eget mönster från en mössa från lindex, en röd med en stjärna. o visst går det fort att göra, jättesimpelt ju =)

Ramona sa...

dom här var göra gullia juh, älskar dom.. thihi älskar allt du gör :D

Sarah sa...

Vill bara säga att hjärta tyget kommer från Åhlens, men tror inte det finns kvar. Men jag tror jag har en stor bit till övers om du är intresserad!