INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



lördag 16 februari 2008

beställt set i gul-bruna toner

jag har nu sytt färdigt endel av beställningen, kvar är bara att få på namnbandet när dom kommer i början av nästa vecka förhoppningsvis.
men här kommer iaf bild på det.

det är som ni ser ett set i gul velour och bruna muddar och applikationer.

det är såååå fint, vill inte släppa det ifrån mej igentligen men vi ska inte ha flera barn och för litet för mina knoddar, detta set är uppsytt i stl 50/56.


så nu går det till en liten som kommer komma nån gång i mars om jag inte minns fel =)

min första gång jag gjorde mönster och knåpade ihop ett par babyvantar ca stl 0-6 månader, men dom blev sååå bra, ska genast gör atill mina knoddar oxå sen, satt jätetbra på och gosiga, är sydda så inga sömmar är mot huden, alltså har dom innertyg/fodrade av trikå.

setet innehåller ett par muddbyxor, en knutmössa med applikation och ett par babyvantar.
man kan även lägga till en dregellapp/bandana/halsduk i samma gula velour, men det ville inte den som ska få detta ha.

Tyg: gul velour från ohlssons.
Mudd: brun mudd från ohlssons.
Mönster: helt egenknåpade till alla grejerna.
Svårighetsgrad: ja dom ä ganska enkla allihop. menförst agången jag gjorde vantar så lite pilligt. menkommer garanterat att bli flera gjorda.

Inga kommentarer: