INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 7 februari 2008

svarta baggybyxor i velour till stora dottern

ett par baggy byxor i svart velour.
denna gång blev det ett par byxor till Linnea...... hon behöver verkligen byxor och sen gillar jag lindex velour byxor men dom tog slut alldeles för snabbt så det blev till o göra egna o dessa blev ju perfekta då jag kunde göra midjan lite mindre, som vanligt till min tjejja.
dom är i velour med mudd i midjan och resår nedtill. sitter kanon på henne. så kul när det blir så bra!!

detta ska bli ett set i svart velour till henne. hon sk aäven få en ljol till om hon så vill ha det istället för byxor..... och sen så kommer det komma en omlotttröja med satinkantband, om jag lyckas vill säga men hoppas det då det ä väldigt fint i tanken =)


här visar hon magen och hur dom sitter i midjan, perfekt!!!

här är dom då utan modellen.

Tyg: svart jättemjuk velour från ohlssons.

Mudd: svart mudd från ohlssons.

Mönster: egenknåpat av byxor vi har här hemma som sitter bra på henne, allt utan midjan men den justerade vi ju såklart nu.

Svårighetsgrad: som alla muddbyxor så är det ju enkelt o göra.

Inga kommentarer: