INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 19 september 2008

"pryl"hållare till vagnen - bilstolen mm.

jag har länge behövt göra en sån hrä men igårkväll slog jag slag i saken =)
en "pryl"hållare till vagnen.
min aknoddar gillar sina flodhästar och dom har mer än gärna med dom i vagnen och bilstolarna. o dom har säkert hundra ggr ramlat ut i geggan o blötan =)
så nu har jag gjort en "pryl"hållare som ser till at även om den faller överbord =) så faller den inte ända ner till marken.
även smidigt i bilen och bilstolen för hur många ggr har man inte letat febrilt ijämter bilstolen, på golvet samtidigt som man kör o försöker få tyst på den lilla som skriker... med denna kan man smidigt baar dra tag i remmen och grejen kommer upp direkt. kanon!!

ovan: här visar den hur den hänger i vagnen. med älskade flodisen i =)
ovan: här visar den olika prylar i.
1:a med flodhästen i, knäpps bara med en tryckknapp.
2:a med en esska napp trycks oxå fast med en tryckknapp.
3:e med en mamnapp med flera sätter jag dit en gummiring så sitter den stenhårt fast den oxå.

ovan: gjorde såklart nått matchande även till denna =) blev en blöjförvaring.
1:a bilden visar stängd blöjförvaring med 4 blöjor och ett helt nytt våtservettspaket.
2:a bilden visar öppet fack ovanifrån
3:e bilden visar öppet och uppvikt man kommer smidigt åt båd eblöja och våtservetter.

behöver jag säga att jag älskar dessa fodral. har flera st redan hemma men gillar variation =)

Tyg: ett hjärtantyg som jag så snaällt fick sickat av en annan sybloggare, tack snälla.
Tillbehör: tryckknappar från S&S. kardborre från ikea o-ring från pappa =)

2 kommentarer:

Strömming sa...

Smart prylhållare!! Älskar tyget också!

Har napphållare på to-dolistan här hemma, ska nog bli i helgen.... nappen samlar mycket kattpäls på mattan nu... haha!

Helena sa...

Jättesmart! Fint tyg.