INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 22 september 2008

en beställd prylhållare + napphållare


jag bloggade för ett tag sen om en prylhållare jag gjort till vagnen. så att man slipper ta upp geggiga leksaker från marken =)
då fick jag en beställning på denna.
du sätter den runt "bygeln" på vagnen och sen runt nappen, leksaken lr leksaken du vill slippa ha på marken. går även bra att ha runt handtaget på bilstolen så du slipper gräva efter en leksak bak på golvet under tiden du kör, dra bara tag i bandet o du har leksaken i handen.



ovan: denna prylhållare var till lillasyster att ha en leksak i.

ovan: o denan matchande napphållare till att sätta i favvissnutten
är beställd till storasyster i familjen.


Tyg: prickigt tyg från S&S.
Tillbehör: tryckknappar från S&S. gummiring hemifrån.
Mönster: eget

6 kommentarer:

Titti sa...

Jättesnygga! Tack än en gång Lenita ;-)
Är det ok om jag använder bilderna i min blogg?

snork sa...

Hej!
Du frågade på min blogg om etsy. Här är direktlänken till den jag köpte de runda nappclipsen av:

http://www.etsy.com/view_listing.php?ref=sr_gallery_11&listing_id=13202351

Kram linn

Anonym sa...

Jo, jag har fått settet. Jättefint! Tack så mycket för att du fixade det till oss. :) Ser så mycket fram emot att få pröva det på lillpuffen sen. Smurftyget är cirka 2,5 meter totalt, i två klippta längder (varje cirka 1,25 x 1 m). Skulle så gärna vilja göra en filt med fleecefoder, hm - hur svårt är det?

Anonym sa...

Ska vi förresten tänka på något första gången vi tvättar det eller så? (mer än att det ska vara 40 grader som jag såg på tvättrådet).

OttoPippi sa...

Svejs!!! Under min Lkpg vistelse (så himla synd att vi inte fick til en träff men jag hör som agt av mig i förväg nästa gång :-)) har du lagt in 11 (!!!!) nya inlägg!!! Som vanligt superhärliga grejer! Avundas verkligen dina byxmönster och baggymösse mönster!!! Inget du vill dyta bort mot nåt? :-) :-) :-)

Hello sa...

Genialiskt!!