INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 15 september 2008

kaninklänning

ja dottern har fått vänt alänge på en kaninklänning =) hon sa tidigt att hon ville ha en men sen har hon ju fått annat imellan men nu så kom den o va glad hon blev =)
blev en helt enkel vanlig klänning, lite längre bak än fram då jag tycker dom klänningarna sitter så fint på.
blev i det orange kanintyget som legat tills ej o väntat på just denna klänning bla. satte cerice kantband då jag älskar dom färgerna ihop!!
matchande bruna byxor var det ju såklart att det skulle vara till oxå ju, och sen hade hon ju cerica byxor sen innan....

ovan: klänningen i sin enkelhet men endå så otroligt fin.
ovan: med matchande bruna muddbyxor med puff nertill och resårkanal.
ovan: med båda matchande byxorna som finns att välja på.
ett par bruna och ett par cerica.
Tyg: återupptryck 70-tals tryck/ orange tyg med bruna kaniner från JNY-design. brun velour från jofotex, cerica velouren kommer från ohlssons.
Mudd: cerice velour från ohlssons denna gång men gillar inte den i kvalitén alls lika bra som S&S. men väntar febrilt på min best därifrån!! brun mudd från ohlssons.
Mönster: klänningen gjorde jag nytt mönster till nu, tog en favvotröjmönster, gjorde det längre och tälld eut det nertill, tog och hjorde av en lindex tunika från i somras vad gällde längre bakstycke än framstycke.

3 kommentarer:

underbarn sa...

Du syr så mysiga kläder! Jag gillar modellen på dina pösbrallor! Har utmanat din syhörna i min blogg om du vill haka på! :-)

Helena sa...

Jättefint set!

Botilda sa...

Vad lustigt. Jag stod just och håll cerice velour mot kanintyget i går kväll. Får se om jag gör något av kombinationen – det blir liksom 1970-tal och 1980-tal på en gång, intressant blandning ;-)

Gillar verkligen din modell av pösiga muddbyxor! Eget recept?