INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 29 september 2008

fleece-hoodie

ja det var tvunget o göras nya fleecehoodise till twinsen då deras nuvarande fleecetröjor började bli små. o inte mej emot att få göra ett par nya.
blev även denna gång med en brun bas, jag älskar nämligen brunt =) och sen cerice och gräsgrönt kantband. och såklart matchande mössa till =)

ovan: båda tröjorna, matchar fint ihop.
ovan: emmys set i cerice.
ovan: elias set i gräsgrönt.
Tyg: brun fleece från ohlssons. gräsgrön och cerice jersey från S&S till infodring av luvan och även till mössorna.
Mudd: grön och cerice mudd från S&S.
Mönster: eget o nu förstorat från tidigare stl 74 och nu till 86, kanske 80/86 =)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Superduperfina!!!!!! Syr du dem omlott fram eller mest som dekoration?? Vill med sy såna!!!

[ LiEmEl ] sa...

taaaack snälla =) j ajag är kär i dessa tröjor, så praktiska.
jag syr med omlott fram alltså när man knäpper o knyter så är det två lager.

plyschmyran sa...

Skitsnygg! Gillar dina färgkombinationer.