INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 12 oktober 2008

present till kusinen

ja idag ska vi ju på kalas hos barnens kusin som fyllt 3 år, en kille som gillar bilar =)
ringde imorse o frågade vad som kunde vara lämpligt i present. o det enda svar vi fick var, inga fler leksaker, han fyllde igentligen i tisdags o hade fått så mycket leksaker så mamman sa, gärna kläder =)
o inte åker jag då till en affär o köper några kläder, jag funderade ut kläder o sy såklart.
detta är reslutatet.
hoppas nu hon inte läser bloggen innan det levereras =)

ovan: presentsetet. turkosa velour muddbyxor med matchande randig tröja med en bilapplikation på såklart! =)
prefekta under overallen kläder, mjuka o goa.
byxa stl 92 tröja stl 98.
setet har bruna muddar o passade perfekt ihop med färgerna orange och turkos, vilka färger bla jag älskar ihop!!
Tyg: turkos velour från S&S. turkos/orange randig jersey från ohlssons sne längre tbx.
Mudd: brun mud från S&S.
Applikation: turkosa velour till bilapplikation från S&S.
Mönster: egna.

3 kommentarer:

Bustråden sa...

Det blir han säkert jätteglad för, kul att ta tillvara på barnens intrresse när man ger bort kläder.

lilla hjärtat sa...

Jättefint set, mycket roligare att få en köpekläder ; )

OttoPippi sa...

Oj, oj, oj. Nu hinner jag inte med här igen :-) :-9 Oj, så mycket fint du gjort sen sist!!! Älskar din jacka tex.

Apropå vårt lilla byte så glömmer jag att mäta tjejernas huvuden varenda dag..... Skulle du inte bara kunna göra mössmönstret i åldern 2-3 år eller så??? Skall också i dagarna sätta mig och plocka ut tyger till dig :-)