INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



onsdag 15 oktober 2008

den första åkpåsen

ja då var första åkpåsen klar till twinsen, den andra ligger här hemma halvt utklippt o väntar på att orken ska infinna sej helt.... så slö så nått virus är det väl jag åkt på =(

blev en åkpåse i dubbel fleece och fodrad med täcke inuti. blev mjukt o gosigt.
och så igelkottsapplikationen frampå såklart! =)

ovan: här är den stängd med dragkedjorna osmgår längs med båda sidorna.
gillar dragkedja på båda sidorna då man kan dra ner dom hlet och vika under överdelen när man är i affärerna.

ovan: en dragkedja halvt nerdragen, hål för selen inuti.
ovan: knytband upptill så den knyts fast och sitter där den ska.
ovan: emmy tyckte brorsans åkpåse var mjuk o go iaf =)

Tyg: grå fleece som tyvär inte gjorde sej så br apå kort, mycket härligare i färgen i verkligheten. köpt på ohlssons. täcke hemifrån till fodring.
Applikation: ljusturkos fleece från ohlssons stuvar till applikation.
Tillbehör: svarta dragkedjor längs med hela sidorna. köpt på ohlssons.
Mönster: eget med inspiration från alla möjliga åkpåsar jag haft och sett =)

6 kommentarer:

Titti sa...

Nej vilken cool & snygg åkpåse.Du får ju inte visa sånt som matchar mina igelkottströjor & mössa :-D

Bustråden sa...

den blev jättefin med igelkotten på

OttoPippi sa...

Den blev verkligen toppen!!!!!

Jes sa...

Vilken fin!!! Gillar igelkotten, ser varm & gosig ut :)

lilla hjärtat sa...

Oj, vilken mysig åkpåse, igelkotten är väl för härlig.

Anonym sa...

Men hjälp så snygg! Riktigt läckert med igelkotten på. Du kommer att få så mycket uppmärksamhet när du susar omkring med barn och vagn. :-)
Du bara måste starta eget och sy på heltid och sälja. Därmed basta. ;-) Synd att mina tvillingar är 3,5 år nu och inte åker vagn längre, annars hade jag beställt såna där av dig.