INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 31 oktober 2008

minusgrader och tjockre mössa behövdes.

ja fortfarande inga krafter och det har varit riktigt ödsligt i bloggen... har fortfarand ejätteont i halsen men doktorn hittar inget fel så antagligen bara ont i halsen... jobbigt när det inte ger med sej, knappt nån sömn pga detta ju, trodde ett tag att jag höll på o bli bättre men nej då... hoppas att det snart är över!!

ja minusgraderna kom snabbt. från att vara härlig höstvärme till att vara minus, kallt!!
stora dottern frågad evarför hon inet fått så många mössor i år så då blev denna till =) jag brukar ju göra massor av mössor och älskar o ha o byta och variera med,
nu när graderna kryper neråt behövdes en varmare mössa så denna blev fleecefodrad och har skyddande "lappar" ner för öronen.
i rött fint trikå tyg och matchande brun fleece, kommer passa hennes röda polarn och pyret jacka perfekt!!



Tyg: rödmönstrat med inslag av brunt trikåtyg från ohlssons sen lång tid tbx. brun fleece till fodring från S&S.
Mönster: frågade M.Y-design om jag inte kunde få ta del av hennes mössmönster, och visst gick det bra, så grunden är hennes men jag gjorde en hel del ändringar på den =) som vanlig kan jag inte låta ett mönster bara vara =) tacktack M.Y- design!!

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Du gör bara så himla mycket snygga saker!!! Supersöt modell i urcool mössa :-)