INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



torsdag 9 oktober 2008

påfyllning av tröjor.

det hela började med att jag sydde varsina kanintröjor till knoddarna. det blev faktiskt denna gång i hlet neutrala tyger, alltså i den benvita interlocken den kommer i, ingen färgning på dessa alltså.
kan vara skönt o neutralt med ljust nån gång då o då oxå.

ovan: kanintröjorna, en i brun o en i lila med samma muddar, helt neutrala alltså.
ovan: o sen slängde jag ihop en tröja som sk amatcha byxorna jag sydde för ett tag sen som jag lägger in en bild på här under..... till elias med turkost sydde jag en för ett tag sen men nån lila till syrran hade jag inte.
men nu finns det!!
hade varit jättesnyggt med lime muddar på både dessa tröjor som ska matcha byxorna, men för enkelhetens skull för att dom ska matcha så mycket annat som möjligt så blev dom helfärgade.

ovan: dom underbara byxorna som är sydda sen innan.

Tyg: kanintyg från JNY-design. lila jersey från S&S:
mudd: lila och brun mudd från S&S.
mönster: eget stl 86

1 kommentar:

Jes sa...

Jättefina tröjor :)