INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



söndag 26 oktober 2008

klänning och byxa o mer kommer det!!

ja efter att ha varit sjuk bra länge och visst jag är inte helt frisk än men iaf bättre. även om krafterna inte riktigt är här till fullo tog jag idag fram symaskinen hos mamma, där vi varit över helgen =)
det blev en klänning sydd till linnea. hon är inne i en väldigt kryp och svamp period just nu så då hittade jag ju förra helgen ett jättebra tyg till henne, fullt med ödlor över hela. och en blev det såklart matchande byxor. kommer komam mer som matchar ihp med detta set, som inna vet ni ju att jag gillar många matchningsmöjligheter!! =)

ovan: här är då den underbara "kryp" klänningen.
i favvismodellen av både mamma och dotter, så bra o röra sej i, då det är omlott.

ovan: här är då dom underbara matchande gröna velourbyxorna.

ovan: o hela setet ihop, kommer komma fler amatchningsmöjligheter och en långärmad bla till att ha under klänningen.

Tyg: ödletyg och grön velour från jofotex.
Mudd: svart mydd från S&S,
Snedslå: svart snedslå från S&S.
Mönster: egna.

7 kommentarer:

Bustråden sa...

Vilket roligt set, kul att ta tillvara på barnens intresse i tygvalet!

Titti sa...

Jättefin grön färg på byxorna

Anonym sa...

Mumma!!
Så sköna färger och fina modeller.
/klockarbarn

snöstjärna sa...

Oh vilket underbart grönt tyg!!

Ellilo sa...

Så snyggt set! Underbar grön velour.

Emma sa...

Härlig färg kombination på setet! Så jätte fint!

LinSar sa...

Vilket läckert set