INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



tisdag 7 oktober 2008

min första jacka sydd =)

igår sydde jag min allra första jacka nånsin och även min allra första gång då jag sydde dragkedja. men det blev hellyckat, jag älskar jackan!!!
den blev i det gröna flodhästtyget och ja det kommer även komma en i det röda tyget såklart, en till syrran.
valde o ta svart fleece inuti, had ei tankarna o ta upp det vita i tyget först o även på muddarna men då skulle den verkligen bli skitig direkt.... så jag tog svart och tyckte det blev kanon det me. svart fleece och svart mudd.

ovan: jackan bara liggandes, gjordes lite längre bak än fram så den inte åker upp o glipar i ryggen lr för den delen sen när dom går stadigt så ä det skönt om den räcker ner lite över baken.
ovan: elias modellar med jackan, o den satt verkligen knonbra på honom. så kul när jag verkligen inet visste hur den skulle bli då det som sagt var första gången.
ovan: här ser man hela jackan ganska bra.
ovan: jackan bakifrån
ovan: smilefink. =)

Tyg: flodhästtyg från ikea. svart fleece minns inte från var tyvärr.
Mudd: svart mudd från S&S.
Tillbehör: vit dragkedja som jag hade hemme men den kommer från S&S.
Mönster: helt egengjort =) o så kul att det blev så bra.

9 kommentarer:

ildana sa...

Härlig jacka! Precis en sådan behöver också min tös, så jag skall ge mig in på att pröva laga en.

Lallis/Helene sa...

Jättefin jacka!

Anonym sa...

Vilken härlig jacka, det blev ju jättesnyggt med svart, snyggare än vad det skulle blivit med vitt, tror jag. På det här viset blir det ju lite kontraster. Jag fattar inte hur du hinner sy så mycket med alla dina barn.
/June på www.junebacken.se

Strömming sa...

Gud så snyggt!!! Och eget mönster... jag är åter igen imponerad!!! Riktigt söt modell har du också :D

OttoPippi sa...

Vad du är duktig!! Den blev ju hur bra som helst (impad :-)).

Jag tänkte för övrigt komma till skott och mäta knoddarnas huvuden idag! Jag mailar dig sen :-)

Tosing sa...

Vilken fin jacka.

Botilda sa...

Superfin jacka! De komemr att bli så söta med varsin flodhästjacka i olika färger. Jag blir, som de andra som kommenterat, imponerad över att du syr efter eget mönster första gången du gör en jacka. Det blev jättelyckat!

Hello sa...

Oh, den var jättefin! Jag älskar flodhästtyget!

Unknown sa...

Superduperfin!!!
Väldigt impad;o) och avundsjuk vad du hinner mycket....