INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 1 juni 2009

klänning o knickers =)

ja jag håller på för fullt att sy upp barnens sommargarderober.. lite sent men det ska gå =)
nu vardet dags för en klänning till emmy i riktigt fina retrofärger, enligt mej, det hel abörjad emed att jag hittade ett par fina strumpbyxor o sen kom klänningen till efter färgerna på dom =) och jag är verkligen nöööjd!!

ovan: bara klänningen i gula o bruna toner med en molnapplikation.
ovan: här med färg-inspirationskällan i form av ett par strumpbyxor.ovan: imorse sydde jag även ett par knickers i lime färg till elias när jag insåg att han ju faktiskt inte hade några korta byxor alls!!!
panik
behöver jag säga att jag har lite framför mej att sy upp tre barns sommargarderober =)


ovan: ja o så här trångt kan det bli i en trappa när båda twinsen ska upp exakt samtidigt.
emmy i en ärvd klänning av linnea, sydd förra året till linnea, men hon kan fortfarande ha den o gör så... hon har den nu som tunnika och på emmy blir den klänning.
perfekta plagg.

Tyg: gul velour från ohlssons för länge sen, brun och lime velour från S&S.
Mudd: brun mudd S&S. Lime mudd även den från S&S.
Applikation: brun velour från S&S, och i form av ett moln.
Mönster: egengjorda.

6 kommentarer:

LinSar sa...

Jätte fin tröja

Älskade Hjärtegryn ® sa...

klänningen e helt underbar!

Emma sa...

Den klänning blev ju helt perfekt!!!

od Andulky sa...

Underbar klänning! Knickersen är perfekta! Såna har jag också tänkt sy ;-)

Josefinaste sa...

Så enkel, så snygg!!! Underbart fin klänning!

Presentation sa...

åå vilken superfin klänning! Vilken härlig en!

knickers sydde jag oockså ett par liknande bara här i lördags då jag också insåg att lillkillen bara har ett par shorts... å som han håller på så måste man ha ett antal byten innan sommaren e slut ! :-)