INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



måndag 8 juni 2009

linnet som blev för stort =/(

ja jag skrev häromdan om att jag gjort ett linne innan jag fick till det perfekta mönstret till elias.
jag gjorde det i det underbara färgade elefantyget... brun bas med turkosa elefanter, kantade med turkos mudd i hals och armringning.
jag är kär i det men det funkar inte alls på mina knodder dom är för smala hela högen... men jag har ju nu fått till det perfekta mönstret så får ta tag i o göra flera nu när det sitter bra =)


här är det dock inte fållat nertill, tappade lite inspirationen till just detta linne när det inte satt som jag ville när det blev så fint. det som inte funka på elias var att det var för brett över axlarna.. annars var det bra, men han ä ju oxå väääldigt smal min kille =)
satt bra på kompisens son som är 2 1/2 år men han ä bredare än min stora tjejja oxå så...
Tyg: egenfärgat elefanttyg.
Mudd: turkos egenfärgad mudd.
Mönster: eget första linnemönster, kä rnu med ett annat kanonbra mönster. ska ta kort på elias i nya linnet inom kort... nu när kameran kommit till sin rätta =)

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Läckert!

Älskade Hjärtegryn ® sa...

snyggt!!

SiriR sa...

Så stilige farger! Veldig ergelig at den ble for stor.