INTRESSERAD AV NÅGOT??

Jag syr alla mina barns kläder men vill kunna sy mer utan att får barnens garderober att svämma över =) så ser du nått du gillar hör av dig till mig på
lelle1000@hotmail.com
Jag syr mer än gärna upp på beställning.
Kanske du ser nått du gillar men vill ha det i andra färger/tyger/stl, det fixar jag.
Du har kanske tom egna idéer om kläder/modeller; maila så ska vi se vad vi kan ordna, det går säkert att förverkliga.

kika gärna in i TYGBLOGGEN och se vad för tyger som finns hemma.
eller LiEmEl-butiken, där finns redan uppsydda plagg till salu.



fredag 5 juni 2009

liiiiten del av sommmargarderoben =)

ja ni här sys det för fullt så fort tiden finns =)
här nedan ser ni lite av det som är sytt ur tillklippthögarna jag nämnde igår.

dock så är våran kamera borta =( så jag har fått ta kort med mobilen gillar inte bilderna riktig... menmen va gör man inte...

ovan: t-shirts till båda döttrarna, en i lime o en i turkos flodhästar, båda med rosa muddkant i ärmslut och kantning i hals.
finns matchande knickers tillkippta, såklart =)
ja o en hel hög med korta byxor till grabben min =)
ett par svarta knickers, användbar atill många färger, och sen ett par i "fusk"jeanstyg, det är inte jeans men ser ut som det.
och ett par marinblå shorts, som ja är i precis den längd jag vill ha dom... mellan fot o knä. snyggt!! =)
ovan: o ja ett linne som faktiskt är det andra jag sytt det första blev alldeles för stort över axlarna så det blev till o göra ett annat mönster.
o jag lovar bätre passform än vad det blev på detta linne det finns inte, gud va jag är nöjd med hur det satt på honom...
Tyg: lime och blå flodhästar från jofotex. svart velour och marin jersey från S&S. "fusk"jeanstyg från ohlssons.
Mudd: svart, marin och rosa mudd från S&S.
Mönster: egengjorda. och shit av nöjd jag blev med linnet, kommer definitivt att bli flera.

3 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Kanonflotte klær!Forsegjorte og fine.

od Andulky sa...

Så mycket fint!!

Yasmine sa...

jättefint :) gillar kombon rose/lime